fredag 9 september 2016

En växande trädgård!

Barnen har fått skriva och rita boken om mig själv. Böckerna blev väldigt fina men många sidor blev det😀. 

Klassen har fått besök av Jag Duger och Jante. Jag duger är en docka som precis   som hens namn säger tycker att alla duger som de är. Hen kommer att komma tillbaka. Sen en dag dök Jante upp. Han bor precis som Jag Duger ialla människors bröst. Men Jante är inte speciellt snäll. Han säger att du ska inte tro att du är nå't och säger elaka saker. Vi vill inte ha så många Jante i vår klass för vi kan bli en fin klass om vi vill. Barnen och jag läste en fin dikt och de målade ramen runt och vi bestämde att vi kan bli en fin klass. 

Glasspinnarna drar vi varje vecka och den här veckan fick de uppdraget; skapa arbetsro. Vi samtalade om begreppet och sen på tisdag ska vi utvärdera det hela. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar