torsdag 1 december 2016

Jultraditioner

Idag har vi pratat om jultraditioner. 
Vi pratade och diskuterade vad de tänkte på när jag sa jul. De fick skriva på post IT lappar som jag satte på whiteboarden och sorterade i grupper. Därefter pratade vi om varje grupp.

 Efter lunch fick de arbeta själva. Jag talade om att vi i Sverige kan ha vissa traditioner som vi gör i Sverige.  Tillsist fick de skriva om själva vad de själva tycker eller vill men även vad vi i Sverige har för traditioner. Jag var noga att poängtera att de behövde inte skriva om sig själva. Tillsist  målade de en bild till. 

Lektionen avslutades med en film från av media Våra högtider på vintern. I filmen tar de upp hur vi firade jul i Sverige förr i tiden.  

Jag gjorde en handuppräckning vad de tyckte skulle finnas med på julen utifrån deras post IT lappar. Viktigt med paket och julmat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar