onsdag 6 april 2016

Musiklektion - Mozart

Idag fortsatte vi arbeta med Mozart som vi påbörjade förra veckan! 
Målet var att veta lite mer om Mozart samt bli nyfiken på instrumentet flöjt. 

Inledde lektionen med att lyssna på panflöjtsmusik. Vi lärde oss förra veckan om operan Trollflöjten där Papageno får en flöjt. 

Därefter läste jag en saga om Mozart som liten. 
Barnen fick skriva: Vet du att meningar om Mozart. 
Jag har spelat tvärflöjt en gång för väldigt länge sen och tog med mig den. ( ca 31 år sen visst)  Några av barnen visste vad det var och vad det hette. Jag skojade med barnen och sa att nu skulle de få veta min hemliga talang och vad jag egentligen var bra på.😉.  Det har nog aldrig varit så tyst innan jag började spela. 
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd att jag ens fick någon ton😄. 
Tillsist fick barnen måla och klippa ut en panflöjt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar