onsdag 1 maj 2013

Klass 3 2012-2013 Förmågan att veta vad värdering eller fakta är samt ett stavningsspel.

Vi har arbetat med förmågan att skilja mellan fakta och åsikter. Till det arbetsområdet hade jag gjort olika uppgifter på powerpoint som jag sedan skrev ut. Temat var att hjälpa djuren i skogen. Jag tillverkade olika spel. Ett spel var tre i rad. Ta ett kort och ställ dig på F=fakta, om det var ett fakta kort. Vinnare är den som fått tre i rad. Ett annat spel var en spelplan. Där skulle de avgöra om det var fakta eller åsikt. Svarade de rätt fick de poäng. En annan uppgift var att stryka under i en text om nyckelpigan. Rött för åsikter och grönt för fakta. Jag inledde hela arbetsområdet med att titta på en bild på en brevbärare som sa olika saker om sitt yrke. Barnen jobbade på och för att göra det ännu roligare så har jag köpt olika roliga spelpjäser såsom minidinosauriet. Vi har också tränat på stavning genom att spela ett spel, som jag också gjort. Bli språkmästare- vilket ord vinner.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar