torsdag 2 maj 2013

Direkt länk till internet!

Jag visade eleverna bloggen idag oc hde nya bilderna jag lagt till. Det verkade som om de tyckte det var spännande och roligt. Jag tror defintivt att teknik kan motivera eleverna till att lära sig mer. Läste häromdagen en artikel om ASL, att skriva sig till läsning. En forskare som forskat kring detta och vilka framsteg som gjorts. Tyvärr hittar jag inte länken. Men jag läste den på en väldigt bra blogg som heter Skolburken! En del skolor i vårt land är pilotkommuner för att använda lärplattor i skolan. Intressant! Man kan bara hoppas att polikterna i min kommunen har råd att satsa även här.

2 kommentarer:

  1. Här finns länken jag tror du menar!
    http://www.skolburken.com/2013/04/barn-lar-sig-skriva-och-lasa-snabbare.html

    SvaraRadera